התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    הוספיס בית וטיפול תומך

    טיפול תומך ו’הוספיס בית’ הוא מסגרת לטיפול פליאטיבי בבית. מסגרת זו כוללת צוות מקצועי רב תחומי ונותנת מענה רפואי מקיף לצרכי המטופל.

     

    מהו טיפול פליאטיבי?

    טיפול פליאטיבי הוא ענף ברפואה העוסק בשיפור איכות החיים של הלוקים במחלות קשות ומחלות כרוניות לרבות חשוכות מרפא, בשלב המחלה בו כל שנדרש הוא איזון הסימפטומים ושמירה על איכות חיים אופטימלית. טיפול כזה עלול לעיתים להתמשך ולהתארך ולכן הוא מכונה “טיפול תומך” או “הוספיס בית”.

    המטרה של טיפול פליאטיבי היא להעניק למטופל טיפול רפואי מקצועי בביתו, תוך הקלה עליו ועל המטפלים בו (כולל בני המשפחה הקרובים) בהתמודדות עם כאב וסימפטומים אחרים, רגשיים וגופניים כאחד, בהתנהלות היומיומית ולאפשר לכולם חיים נורמליים ככל שניתן.

    טיפול תומך – הוספיס בית

    חולים קשישים, חולים במחלות קשות וחולים במצב סופני לא צריכים לבלות את ימיהם באשפוז ממושך. בית החולים אינו מותאם לספק פתרונות טיפוליים – פיזיים ורגשיים – ארוכי טווח לחולים אלו. המענה הרפואי המתאים לקבוצת החולים הכרוניים והסובלים ממחלות קשות הדורשות פליאציה עדיף שתינתן בביתו של החולה. כך ירגיש החולה בטוח יותר, משפחתו מסביבו וימנע מהסכנות הזיהומיות של בית החולים.

    טיפול תומך בבית, לעומת זאת, מעניק למטופל את הכבוד לו הוא ראוי ואת התנאים היכולים להקל עליו ועל משפחתו בהתמודדות המורכבת עם מחלה קשה. הטיפול הפליאטיבי נועד בדיוק למטרה זו: לתת מענה לצרכים הרפואיים של המטופל, בתנאים אופטימליים כשהוא בביתו, מוקף במשפחתו, עטוף בדאגה ואהבה ומקיים חיים עצמאיים ונורמליים ככל שמצבו מאפשר לו.

    חולים המקבלים טיפול תומך בבית מרגישים טוב יותר, כי:

    • עצם השהות בסביבה הביתית ובקרב בני המשפחה, מחזקת את היכולת הנפשית של המטופל להתמודד עם האתגרים המורכבים שמזמנת המחלה. בני המשפחה או המטפל העיקרי זמינים עבורו ונמצאים סביבו לתמיכה.
    • המטופל זוכה לאוטונומיה ומנהל את יומו על פי נוחיותו, הרגליו וצרכיו שלו, ואינו נאלץ להתאים את עצמו לשגרה שמוכתבת מגבוה.
    • המטופל נמצא בסביבה הביתית המוכרת לה הוא רגיל, בבית נקי ושקט. הוא ממשיך לקבל את האוכל שהוא מכיר ואוהב ולכן התזונה שלו תהיה טובה יותר.
    • כשמטופל מאושפז בבית החולים, הוא נכנס לטריטוריה של הרופא, ואילו באשפוז ביתי, הרופא הוא זה המגיע לטריטוריה של המטופל. היפוך התפקידים מעניק למטופל תחושת שליטה במצבו הרפואי ובחייו דבר המשפר את הרגשתו ואת תחושת המסוגלות שלו בהתמודדות עם המחלה.
    • כשהרופא מטפל בחולה אחד, בביתו, ללא חולים רבים שמחכים לו במיטות סמוכות, הוא קשוב ומכוון אך ורק לחולה ולמשפחתו ברגע הנתון ובסביבתם הטבעית.
    • הצוות הרפואי הפליאטיבי זמין 24 שעות ביממה. בשעת הצורך מגיע איש צוות במהירות ומעניק לחולה טיפול אישי בסביבתו השקטה ובפרטיות.
    • הצוות הרפואי יכול לשאוב מסביבתו הטבעית של המטופל מידע נוסף שלא ניתן היה להשיג בדרך אחרת. כך יכול הצוות להכיר את מקורות הכוח וההשראה של החולה והמשפחה שעוטפת אותו יום וליל. הצוות הפליאטיבי, שאמון על מתן טיפול אישי, מכבד ואמפתי, משתמש במידע זה להתאמת הטיפול הנכון ביותר עבור כל חולה וחולה, תוך התחשבות במטען התרבותי, המנטלי והסביבתי של המטופל.
    פנינה שאול, מטופלת הוספיס בית של שרן, משתפת על השירות

    איך עוברים לטיפול תומך בבית?

    על פי חוק, ‘החולה הנוטה למות ‘ משנת 2005 וההרחבה לחוק שנקבעה בשנת 2009 (חוזר מנכ”ל משרד הבריאות 30/2009), כל אזרח במדינה זכאי לטיפול תומך/פליאטיבי במידה שנמצא מתאים. הטיפול ניתן כחלק מהשירות של קופת החולים המבטחת ואינו כרוך בתשלום. במקרה שהמטופל אינו עומד בקריטריונים של קופות החולים לקבלת השירות, ניתן לקבלו באופן פרטי.

    כשמטופל שוהה בבית חולים ומבקש להשתחרר לביתו ולהמשיך שם את האשפוז, יש להסדיר זאת באמצעות נציג קופת החולים בבית החולים. בין הקופות שבהסדר עמנו: מכבי, כללית ולאומית.

    מטופל שאינו מאושפז ומבקש להתחיל טיפול פליאטיבי בבית, צריך להגיש לקופת החולים שלו בקשה דרך הרופא המטפל.

    לעלון מידע בנושא הוספיס בית של שרן, הקליק/י כאן >>

    המחלות המקנות זכות לקבלת טיפול פליאטיבי לפי החוק: 

    • מחלת הסרטן, לרבות סרטן חשוך מרפא.
    • אי ספיקת לב סופנית.
    • אי ספיקת ריאות סופנית.
    • אי ספיקת כבד סופנית.
    • אי ספיקת כליות סופנית.
    • שבץ מוח קשה.
    • מחלת עצבים ניוונית מתקדמת.
    • חולים מחוסרי הכרה.
    • חולי דמנציה ואלצהיימר  זכאים גם הם לקבלת טיפול אשפוז ביתי אם מתגלים אצלו מספר תופעות העלולות לקצר את חייו, ביניהן: הופעה של בעיות בליעה, בעיות אכילה קשות וחוסר רצון לאכול, עלייה במספר האשפוזים החוזרים בפרק זמן של חצי שנה (מעל שני אשפוזים בשל החמרה במצב כרוני דוגמת זיהומים ועצירת שתן ).

    המחלות המקנות זכות לקבלת טיפול פליאטיבי לפי החוק1

     

    שירות הוספיס בית של שרן

    שירות הוספיס בית של שרן מעמיד לרשות כל מטופל צוות רפואי מקצועי הכולל רופא, אח/ות ועובדת סוציאלית. צוות זה אחראי לרווחתו של המטופל ולטיפול הרפואי המוענק לו בבית. כל אנשי הצוות הרפואי המנוסים והמקצועיים נעזרים במנהל הרפואי הכללי של שרן וברופאה יועצת פליאטיבית, ומקבלים הדרכה וסיוע צמודים בכל הקשור לטיפול היומיומי, איזון הסימפטומים ודאגה לאיכות החיים של המטופל. בהוספיס בית של שרן המטופל ובני משפחתו הם הנמצאים במרכז. כל מטפל בצוות שלנו רואה את ההקפדה על מתן כבוד והבעת אמפתיה כערך עליון באמנת הטיפול שלו.

    הטיפול הפליאטיבי כולל הפגת ומניעת כאבים; טיפול בהפרעות נשימה, עיכול, מערכת השתן ומערכות נוספות; פרוצדורות רפואיות הקשורות לטיפול במחלה כמו הכנסת עירויים, ניקור מיימת, טיפול בצנטרים מרכזיים, טיפול בזונדות , קטטרים, והתאמת סטומות ועוד.

    בהיבטים הרגשיים והמעשיים, הצוות מסייע למטופל ומשפחתו בהתמודדות עם קשיים רגשיים ונפשיים הנובעים מהמחלה והשלכותיה, במיצוי זכויות המטופל וקשר עם קופות החולים המבטחות וגורמי ממשל נוספים.

    את מערך הטיפול מנהלת האחות העורכת לפחות שני ביקורי בית בשבוע. הרופא והעובדת הסוציאלית מבקרים את המטופל באופן קבוע בהתאם לצרכיו. כל הצוות זמין למטופל עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, באמצעות מוקד טלפוני ופניות ישירות. במידה שנדרש מעקב נוסף של אנשי הצוות, הוא מתואם ומבוצע בהתאם. הצוות דואג גם למרשמים לתרופות, עזרה בהשגת ציוד והדרכה במיצוי זכויות.

    הזמינות והנגישות שלנו הם חלק חיוני מהטיפול והתמיכה, לכן המוקד הטלפוני של שרן עומד לרשות הצוות והמטופלים 24/7 ומסייע בכל שאלה, בעיה ומשימה מנהלתית ו/או רפואית.

    ניתן ליצור קשר עם הצוות גם באמצעות אפליקציית יעוץ רפואי און ליין My doctor – אנחנו במרחק נגיעה.

    מוזמנים להקשיב לפודקאסט בנושא (לעוד פודקאסטים)

    על מהות הרפואה הפליאטיבית, עם ד”ר טל פרגר מומחית ברפואה פליאטיבית ומשפחה

    “טיפול פליאטיבי אינו אומר שוויתרנו, שאיבדנו תקווה או שאין לנו מה להציע לחולים שלנו. ההפך הוא הנכון: אנחנו מאמינים שסוף החיים הוא חלק ממעגל החיים – אבל אין צורך לסבול בשלבים האחרונים של החיים”. ד”ר טל פרגר מספקת תמונה עדכנים של עולם הרפואה הפליאטיבית. היא מתעכבת על השינוי אותו עבר טיפול ההוספיס בשנים האחרונות: הוא אינו ניתן עתה רק במחלקות הוספיס בבתי חולים או מחוץ לבית – אלא גם במסגרת ביתית, בבית אבות, או בכל מקום בו בוחר המטופל לשהות.

     

    טיפול פליאטיבי (תומך) לאיזון סימפטומים

    לעתים טיפול פליאטיבי ניתן לתקופה קצובה בזמן. מטרת שירות איזון הסימפטומים שלנו היא להקל על סבלם של חולים במחלות כרוניות במצב של החמרה.

    השירות מיועד לאיזון סימפטום אחד או יותר, כגון כאב, קשיי נשימה, בחילות ועוד.

    השירות ניתן לחולים הבאים:

    • חולים אונקולוגיים
    • חולי אי ספיקת לב
    • חולי COPD – מחלת ריאות חסימתית כרונית
    • חולים במחלות כרוניות אחרות שסובלים מהחמרה הגורמת לסבל רב

    בדיוק כמו בשירות הוספיס בית, הצוות המטפל מורכב מאח/ות, רופאה/ת ועובד/ת סוציאלי/ת. תדירות הביקורים בבית המטופל זהה גם היא לזו של הוספיס בית.

    לאחר שהושג האיזון הרצוי בסימפטומים, המטופל חוזר להמשך טיפול למסגרת הטיפולית הרגילה בקופת החולים.

    למה לבחור בשרן?

    כי זו הדרך להבטיח קבלת טיפול ותמיכה כל יום, כל שעה, לאורך כל הדרך…

    לחברת שרן ניסיון רפואי רב שנים, הכולל יצירה ויישום של פרוטוקולים רפואיים מוקפדים המוכיחים את עצמם בקרב אלפי חולים עם רקורד מוכח של עשייה בתחום.

    הוספיס ביתי של שרן אינו רק טיפול תומך, זו מעטפת כוללת אמתית לאורך כל הדרך המספקת מענה הוליסטי תחת קורת גג אחת וכוללת, מקצועיות רפואית, ניסיון טיפולי מתמשך, נגישות וזמינות סביב השעות ותפיסה המקדשת את המטופל ובני משפחתו במרכז תשומת הלב, הן המקצועית והן האנושית. אנו שם בשבילכם בכל שעה, ובייחוד בשעות הקשות.

    • מערך ניהול מקצועי, אמין ומהימן.
    • רופאים מומחים בעלי ניסיון עשיר בתחום.
    • צוות סיעודי – אחים ואחיות מנוסים ומומחים במקצועות הסיעוד והפליאציה.
    • ניסיון רב בטיפול במגוון מחלות – כרוניות ואונקולוגיות.
    • ערכים מובילים של שיפור איכות החיים, מניעת סבל וסיום חיים בכבוד, כשהמטופל מוקף בבני משפחתו האוהבים ותומכים בו.
    • תיק רפואי ממוחשב ומאובטח המגיע למיטת החולה בכל מקום.
    • אפשרות לשיחת וידאו עם הרופא בכל עת.
    • מרשמים אלקטרוניים.
    • בבית המטופל, נשמר קלסר הנשמר בבית המטופל ומרכז את ההנחיות הרפואיות להתמודדות עם מצבים רפואיים שונים (תשישות, עצירות וכו’). בקלסר מתועד גם המידע הרפואי של המטופל ותיעוד הביקורים והטיפולים שהוא קיבל.

    קבוצת תמיכה לבני משפחה המטפלים בחולים בהוספיס בית

    טיפול בבן זוג, הורה או בן משפחה אחר בסוף חייו מציב אתגרים לא פשוטים.

    אנו מזמינים אתכם להצטרף לשירות חדשני, יחודי וחינמי אותו פיתחנו במיוחד בשבילכם: קבוצת תמיכה למטפלים עיקריים, שנפגשת אחת לשבוע באופן מקוון בשעות הערב. מטרת המפגשים הינה לספק תמיכה רגשית, ידע וכלים להתמודדות וניהול הטיפול בבן משפחה מטפל ומפגש עם אנשים המתמודדים וחווים קשיים דומים.

    הקבוצה הינה בהנחיית עובדים סוציאליים מהמערך הסוציאלי של שרן והיא פתוחה גם לבני משפחה של חולים שאינם מטופלים בשרן.

    למעבר לעמוד קבוצת תמיכה לחצו כאן

     

    לכל שאלה נוספת, מידע או התייעצות בנושא טיפול תומך בבית – צרו קשר עם צוות הטיפול התומך של שרן.

    אנו עומדים לרשותכם 24 שעות ביממה – שבעה ימים בשבוע 1-700-508-586

    שאלות נפוצות

    מהו טיפול פליאטיבי ?

    טיפול פליאטיבי הוא ענף ברפואה העוסק בשיפור איכות החיים של חולים הלוקים במחלות כרוניות, כאשר המטופל נמצא בשלב של המחלה בו כל שנדרש הוא איזון הסימפטומים ושמירה על איכות חיים אופטימלית. לעיתים הטיפול עשוי להיות ממושך ולכן הוא מכונה “טיפול תומך” או “הוספיס בית”. כך או אחרת, המטרה היא זהה: להעניק למטופל טיפול רפואי מקצועי בביתו, תוך הקלה עליו ועל המטפלים בו (כולל בני המשפחה הקרובים) בהתנהלות היומיומית ולאפשר לכולם חיים נורמליים ככל שניתן.

    מה כולל שירות ה'הוספיס בית' של שרן ?

    שירות הוספיס בית של שרן מעמיד לרשות כל מטופל צוות רפואי מקצועי הכולל רופא, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת. צוות זה אחראי לרווחתו של המטופל ולטיפול הרפואי המוענק לו בבית. כל אנשי הצוות הרפואי למצוא נוסח אחר במנהל הרפואי הכללי של שרן וברופאה יועצת פליאטיבית, ומקבלים הדרכה וסיוע צמודים בכל הקשור לטיפול היומיומי, איזון הסימפטומים ודאגה לאיכות החיים של המטופל.

    מה הכוונה ב-"איזון סימפטומים" ודאגה לאיכות חיים ?

    הטיפול הרפואי מתייחס למכלול ההיבטים הנדרשים בטיפול במצבים כרוניים, מורכבים וסופניים. בתחום הפיזיולוגי ננקטות פעולות להפגת ומניעת כאבים; טיפול בהפרעות נשימה, עיכול, מערכת השתן ומערכות נוספות. בהיבטים הרגשיים והמעשיים, הצוות מסייע למטופל ומשפחתו בהתמודדות עם קשיים רגשיים ונפשיים הנובעים מהמחלה והשלכותיה, במיצוי זכויות החולה וקשר עם קופות החולים המבטחות, ביטוח לאומי, מדינת ישראל ועוד.

    כיצד מקבלים הפנייה לשירות ?

    הפנייה ניתן לקבל באמצעות רופא המשפחה והיא כרוכה באישור קופת החולים. במידה שהמטופל שוהה בבית חולים ומבקש להשתחרר לביתו ולהמשיך שם את האשפוז, יש להסדיר זאת באמצעות נציג קופת החולים בבית החולים. אם אתם מעוניינים להצטרף למערך המטופלים שלנו שכבר בחרו להמשיך את האשפוז שלהם בתנאים ביתיים אופטימליים, אנא פנו לנציג קופת החולים שלכם הנמצא בבית החולים, ובקשו להגיע ל-‘הוספיס בבית’ של שרן. כאשר המטופל כבר שוהה בבית ומבקש להצטרף לשירות, יש לפנות לרופא המשפחה ולבקש ממנו הפנייה להוספיס של שרן. ניתן גם לקבל את השירות באופן פרטי. לשם כך, יש ליצור קשר עם המוקד הרפואי של שרן בטלפון 1-700-50-85-86 והמנהל הרפואי ידון עם החולה ומשפחתו בהיקף ובשירות עצמו.

    האם קיים בישראל חוק המסדיר את זכויות החולה הפליאטיבי ?

    כן, חוק ‘החולה הנוטה למות’ שחוקק בישראל בשנת 2005 וההרחבה לחוק שנקבעה בשנת 2009 (חוזר מנכ”ל משרד הבריאות 30/2009), מסדירים את זכויות החולה לקבל טיפול פליאטיבי. על פי החקיקה, אוכלוסיית היעד לקבלת טיפול זה כוללת: חולה סרטן, לרבות חולה סרטן חשוך מרפא; חולה עם אי ספיקת לב סופנית; אי ספיקת ריאות סופנית; אי ספיקת כבד סופנית; אי ספיקת כליות סופנית; שבץ מוח קשה; מחלת עצבים ניוונית מתקדמת וחולה מחוסר הכרה.

    האם הטיפול הוא בחינם ?

    כל אזרח במדינה זכאי על פי חוק זכויות החולה לטיפול תומך/פליאטיבי במידה שנמצא מתאים. הטיפול ניתן כחלק מהשירות של קופת החולים המבטחת ואינו כרוך בתשלום. את הטיפול ניתן לקבל גם באופן פרטי (בתשלום) כאשר המטופל או משפחתו מעדיפים זאת כך.

    באילו מחלות ניתן לטפל במסגרת טיפול תומך בבית ?

    טיפול פליאטיבי ניתן על פי חוק בישראל לחולים במחלות חשוכות מרפא שהוגדרו כחולים פליאטיביים על ידי רופא מומחה בתחום. המחלות המקנות זכאות לקבלת טיפול פליאטיבי (לחולים המתאימים) הן: סרטן, אי ספיקת לב, מחלת ריאות, מחלות נוירולוגיות, אי ספיקת כבד וכליות, דמנציה ומצב של חוסר הכרה.

    מי יגיע לטפל בי בפועל ?

    כאמור, צוות טיפול גרעיני בהוספיס בית כולל אח/ות, רופא ועובדת סוציאלית עם הכשרה בטיפול בחולים מורכבים ובמצבי משבר הנובעים מההתמודדות עם המחלה. האחות מוגדרת כמנהלת הטיפול והיא עורכת לפחות שני ביקורי בית בשבוע. הרופא והעובדת הסוציאלית מבקרים את המטופל באופן קבוע בהתאם לצרכיו. חשוב לציין כי כל הצוות זמין למטופל 24/7 באמצעות מוקד טלפוני ופניות ישירות. במידה שנדרש מעקב נוסף של אנשי הצוות, הוא מתואם ומבוצע בהתאם.

    מה אוכל לקבל במסגרת הטיפול בבית ?

    הלווי הצמוד של הצוות הרב-מקצועי של שרן עונה על כל בעיה רגשית ו/או גופנית .הטיפול כולל פרוצדורות רפואיות הקשורות לטיפול במחלה כמו הכנסת עירויים, ניקור מיימת, טיפול בצנטרים מרכזיים, טיפול בזונדות וקטטרים, שטיפות של סטומות ועוד. הצוות דואג גם למרשמים לתרופות, עזרה בהשגת ציוד והדרכה במיצוי זכויות. שרן זמינה עבור המטופל ובני משפחתו במגוון דרכים: תוכלו להתייעץ ולהשיג את הצוותים הרפואיים שלנו בחיוג ישיר לצוות המטפל, באמצעות מוקד טלפוני זמין העומד לרשות הצוות והמטופלים 24/7 ומסייע בכל המשימות המנהלתיות והרפואיות או באמצעות אפליקציית ייעוץ רפואי און ליין MY DOCTOR המאפשרת לכם להתייעץ עם רופאי משפחה ורופאי ילדים מומחים ומנוסים בשיחת טלפון או שיחת וידאו מאובטחת. האפליקציה מאפשרת לרופאים לבצע אבחון מקצועי, לתת ייעוץ רפואה, להנפיק מרשם לתרופות או להפנות למיון במידת הצורך.

    היכן מתבצעים טיפולים רפואיים כמו בדיקות דם או זריקות ?

    הצוות הרפואי של שרן מעניק את הטיפולים הרפואיים האפשריים, כדוגמת זריקות, בבית. בקשה לבדיקות דם מועברת ע”י צוות שרן לביצוע על ידי הקופה המבטחת.

    מה קורה במקרה חירום ?

    חשוב לדעת שצוות שרן זמין עבורכם בכל מצב של מצוקה או חירום ובכל זמן. ניתן לפנות ישירות למוקד הרפואי של שרן הפועל 24/7, כולל סופי שבוע וחגים. האחות המטפלת זמינה אף היא מסביב לשעון ותפעיל את הרופא במידת הצורך להתערבות מהירה כולל הגעה פיזית לביתו של המטופל. בעת הצורך יפעיל הצוות הרפואי כל גורם נוסף נדרש.

    האם הטיפול בבית ימנע אשפוז ?

    אנו מנסים לאזן את מצבו של המטופל ככל שניתן, בעודו בבית. עם זאת, ישנם מצבים בהם לא ניתן לערוך טיפול או בדיקה בבית. במקרה כזה, יישלח המטופל למרפאה/מחלקה מטפלת מתאימה לדוגמה, חדר מיון. צוות שרן עושה כל שביכולתו לקצר את משך האשפוז ומכוון להמשך הטיפול בבית ולא בבית החולים.

    האם הטיפול דרך שרן מנתק את הקשר עם קופת החולים ?

    לחלוטין לא. הקשר עם קופת החולים נשמר ומתקיים שיתוף פעולה בין צוות שרן לצוות הרפואי במרפאה כדי להבטיח את הטיפול הרפואי המיטבי עבור המטופל. דו”חות המעקב שמנהל הצוות הרפואי של שרן, זמינים לצפייה עבור הצוות הרפואי בקופת החולים ובנוסף, קופת החולים ממשיכה ומספקת למטופל שירותים להם הוא זכאי כדוגמת – ציוד רפואי, טיפולי פיזיותרפיה, דיאטנית, קניית תרופות, טפסי 17 ועוד.

    אנשי הצוות המטפלים:

    ד"ר איב ביטון

    מייסד ומנהל רפואי - מומחה ברפואה פנימית

    דימה גנטובניק

    אח ראשי הוספיס בית וטיפול תומך -אח אונקולוגי ומומחה קליני בטיפול תומך

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות