התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    הוספיס בית למבוטחי שירותי בריאות כללית

    מהו טיפול פליאטיבי? מי זכאי לשירות הוספיס בית על פי חוק? מדוע עדיף טיפול פליאטיבי בבית?

    עוד כדאי להכיר: שירות מעבדה עד הבית של “הכללית”

    טיפול פליאטיבי תומך נועד לשפר את איכות החיים של חולים ובני משפחותיהם, בהתמודדות עם מחלות חשוכות מרפא. במקרים מסוימים מצבו של המטופל הולך ומחמיר והופך כרוני ומתמשך. בעזרת טיפול פליאטיבי ניתן להקל על המטופלים על ידי איזון תסמינים ומניעת סבל ככל האפשר ועל ידי תמיכה נפשית ורגשית במטופל, בני משפחתו ומטפליו. 

    מתוך שאיפה לאפשר למטופל ולבני משפחתו איכות חיים ככל הניתן לצד המחלה, הטיפול הפליאטיבי ניתן גם במסגרת  הוספיס בית כתחליף הולם וארוך טווח לטיפול בבית החולים. על פי גישתנו, שהות ממושכת במסגרת אשפוזית בבית החולים אינה מספקת פתרונות טיפוליים פיזיים ורגשיים ארוכי טווח כמו בביתו של החולה, כשהוא נמצא בסביבה מוכרת ובטוחה, ומוקף במשפחה עוטפת ואוהבת. 

    מה כולל טיפול פליאטיבי?

    עם התקדמות הטכנולוגיה הרפואית והעלייה בתוחלת החיים, הטיפול בחולים במצבים סופניים הוא מורכב. אחת הסיבות העיקריות היא שחולים רבים סובלים משילוב של מספר מחלות. חולה אלצהיימר למשל, עלול לסבול גם ממחלת לב. 

    הגישה הפליאטיבית מתייחסת הן לגוף והן לנפש. הטיפול בחולים סופניים, נעשה בשיתוף פעולה בין אנשי מקצוע מדיסיפלינות שונות, רופאים,צוותי סיעוד ועוד. כדי לספק תמיכה נפשית ורגשית בחולה ובבני משפחתו, הטיפול כולל גם מעורבות וליווי של עובדים סוציאליים. הטיפול הפליאטיבי כולל מערך שלם של טיפולים ותמיכה שמטרתו להקל על סבלו של החולה בזמן שנותר לו לחיות ולסייע לו להתמודד עם סוף החיים. בעזרת הטיפול ניתן לעיתים להאט את קצב התקדמות המחלה בשלביה הראשונים, להקל על סבלו של החולה בשלביה המתקדמים של המחלה, וכן לשפר את איכות חיי החולה בסוף חייו. 

    זכויות החולה הסופני לטיפול פליאטיבי דרך הקופה

    שירות הוספיס בית הוא שירות הנמצא בסל הבריאות והואמהווה אלטרנטיבה ראויה לאשפוזים חוזרים  ולאשפוז בבתי חולים למטופלים סופניים. קופות החולים, ביניהם הקופה הגדולה בישראל – שירותי בריאות כללית, מחויבות לספק את השירות למטופלים שעומדים בקריטריונים שנקבעו על פי חוק. 

    מי זכאי להוספיס בית?

    חוק החולה הנוטה למות בישראל מסדיר את זכויות החולה הסופני מול המערכת הרפואית והמוסדות הממשלתיים השונים ומעניק לחולה את הלגיטימציה לנהל את ימיו האחרונים בהתאם לרצונו. על פי החוק כל אזרח שמחלתו במצב מתקדם ורופא מומחה קבע שאין טיפול מרפא נוסף, זכאי לקבל טיפול תומך (פליאטיבי) בהוספיס בית ללא תשלום כחלק מסל השירותים של קופת החולים. השירות הפליאטיבי של שרן רפואה עד הבית ניתן למבוטחי שירותי בריאות כללית ולקופות החולים נוספות. 

    חולים במחלות הבאות זכאים לטיפול פליאטיבי בהוספיס בית: 

    • סרטן לרבות סרטן חשוך מרפא
    • אי ספיקת לב סופנית
    • אי ספיקת ריאות סופנית
    • אי ספיקת כבד סופנית 
    • אי ספיקת כליות סופנית 
    • שבץ מוח קשה
    • מחלת עצבים ניוונית מתקדמת
    • חולים מחוסרי הכרה
    • דמנציה סופנית 

    כדי לקבל טיפול פליאטיבי בבית יש לבקש הפנייה ליחידות לטיפול בית בשירותי בריאות כללית מרופא המשפחה או מאחיות “כללית” בבתי החולים. היחידה לטיפול בית / המשך טיפול מעריכה את התאמת החולה לטיפול פליאטיבי ומפנה את המטופל לטיפול שרן רפואה עד הבית. 

    כדאי לדעת!

    בישראל, החוק מגדיר חולה סופני כחולה בששת החודשים האחרונים לחייו. עם זאת, מצבי מחלה מתקדמים עשויים להימשך תקופה ארוכה יותר. חולה שסובל מאלצהיימר למשל, יכול להישאר במצב כרוני מתקדם במשך מספר שנים. במקרה של חולה סיעודי שאינו כשיר, חשוב שהחולה ובני משפחתו, ידעו שעומדת להם הזכות להיעזר בטיפול פליאטיבי תומך. החולה זכאי לטיפול זה על פי חוק ולא רק בשלב בו סוף החיים קרב. המלצתנו היא לפנות לשירותי בריאות כללית בהקדם ולהקל על החולה מוקדם ככל האפשר.

    חולים שאינם זכאים לטיפול תומך (פליאטיבי) על פי החוק בישראל דרך הקופה, אך מעוניינים בשירות, יכולים לפנות לשרן רפואה עד הבית באופן פרטי.

    מוזמנים להקשיב לפודקאסט בנושא (לעוד פודקאסטים)

    על מהות הרפואה הפליאטיבית, עם ד”ר טל פרגר מומחית ברפואה פליאטיבית ומשפחה

    “טיפול פליאטיבי אינו אומר שוויתרנו, שאיבדנו תקווה או שאין לנו מה להציע לחולים שלנו. ההפך הוא הנכון: אנחנו מאמינים שסוף החיים הוא חלק ממעגל החיים – אבל אין צורך לסבול בשלבים האחרונים של החיים”. ד”ר טל פרגר מספקת תמונה עדכנים של עולם הרפואה הפליאטיבית. היא מתעכבת על השינוי אותו עבר טיפול ההוספיס בשנים האחרונות: הוא אינו ניתן עתה רק במחלקות הוספיס בבתי חולים או מחוץ לבית – אלא גם במסגרת ביתית, בבית אבות, או בכל מקום בו בוחר המטופל לשהות.

    טיפול פליאטיבי בהוספיס בית

    חולים שמקבלים טיפול תומך בבית מרגישים לרוב שיפור פיזי ונפשי, לאור שהייה בסביבה המוכרת והטבעית של המטופל, כאשר בני המשפחה או המטפל העיקרי זמינים עבורו ונמצאים סביבו. 

    אך לא רק – חולים קשים, ובפרט חולי סרטן שהמערכת החיסונית שלהם חלשה, אשר מקבלים טיפול פליאטיבי בבתי החולים, מסתכנים בזיהומים הנפוצים בבתי חולים. בעזרת הוספיס בית ניתן לשמור על רצף טיפולי וצוות רפואי קבוע. כמו כן, ניתן לנהל סדר יום על פי נוחות המטופל, הרגליו וצרכיו וליהנות מפרטיות, מתזונה ביתית ומשקט. 

    שירות מעבדה עד הבית למבוטחי שירותי בריאות כללית

    שירותי בריאות כללית דואגת להקל על מבוטחיה  בעלי ביטוח כללית מושלם ופלטיניום  בעזרת שירות מעבדה נוח, גמיש וזמין עד הבית. בעלות סמלית ניתן לבצע בדיקות דם ושתן בבית המטופל. השירות שמספקת שרן פועל בהצלחה משנת 2009 והפך לחלק מסל השירותים של שירותי בריאות כללית, לטובת הנוחות של מטופליה.

    בשל ההנחיות לריחוק חברתי והצורך להגן על קבוצות סיכון, שירות מעבדה עד הבית הפך רלוונטי מתמיד בימים אלה, בהם העולם מתמודד עם נגיף הקורונה. 

    למי מיועד השירות?

    • מבוגרים וחולים עם קושי בניידות.
    • חולים במחלות כרוניות הזקוקים לבדיקות בתכיפות גבוהה.
    • חולים אונקולוגיים שנעזרים בשירות מעבדה עד הבית על מנת לקבוע אם הם כשירים להתחלת טיפול בבית חולים.
    • חולים במחלות נפש השוהים בבית ומתקשים לתפקד עצמאית.
    • מגיל 5 ומעלה.

    שרן רפואת בית גאה לספק שירותים למבוטחי שירותי בריאות כללית. עד היום טיפלנו באלפי מבוטחים של הכללית.

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות