התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    אשפוז בית – שאלות ותשובות לרופאים ולצוותים בקהילה

    עובדים עם:

    מי הגורם האחראי במסגרת אשפוז בית?

    הגורם האחראי הוא הרופא/ה המטפל/ת מטעם שרן רפואה עד הבית, המצוות למטופל. הרופא/ה כפוף/ה למנהל הרפואי של שרן – ד”ר איב ביטון, מומחה ברפואה פנימית.

    אילו חולים מתאימים ובאילו אבחנות ניתן לטפל במסגרת אשפוז בית?

    מטופל עם האבחנות הבאות ושיש לו מטפל עיקרי עשוי להתאים למסגרת של אשפוז בית:

    מחלות זיהומיות

    • דלקות ריאה
    • דלקת בדרכי השתן
    • זיהומים בעור 
    • גסטרואנטריטיס

    החמרה במחלות כרוניות

    • מחלות לב – CHF  
    • מחלות ריאה – COPD

    הפרעות מטבוליות

    • התייבשות

    כמה ימים נמשך האשפוז הביתי, לפי שיקול דעתו של הרופא המטפל?

    לרוב בין 3 ל-4 ימים. במידת הצורך, מתארך האשפוז באישור המנהל הרפואי של הקופה.

    מה מקבל המטופל משרן במסגרת אשפוז בית?

    • ביקור בית יומי של אח/ות, רופא/ה ובמידת הצורך גם יותר מביקור אחד ביום.
    • זמינות 24/7 של האח/ות – המטופל מקבל את מספר הטלפון של האח/ות.
    • מעטפת 24/7 של מוקד, בין תפקידיו תיאום הגעה בין המטופל לרופא/ה.
    • תרופות וציוד רפואי מתכלה – אספקה באחריות שרן.
    • לקיחת בדיקות דם במידת הצורך.
    • ביצוע בדיקות הדמיה – שרן מפנה וגם דואגת לקחת את המטופל לבדיקה ולהחזירו הביתה.
    • במידה והמטופל משתחרר מבית החולים, שרן דואגת לשינוע הביתה באמבולנס או ברכב פרטי, בהתאם למצב המטופל.
    • שחרור – המטופל מקבל סיכום אשפוז (נשלח אוטומטית גם לגורם המפנה בקופה).
    • במידה והמטופל משתחרר בסופשבוע, שרן דואגת לספק לו תרופות עד יום ראשון או לציידו במרשמים המתאימים. המטופל מקבל הדרכה ויודע למי יש לפנות בקופה להמשך טיפול.

    תוך כמה זמן נכנס צוות של שרן לבית המטופל?

    צוות שרן נכנס לביקור ראשון עד 4 שעות מרגע קבלת הפניה ולאחר תיאום מראש עם המטופל והמשפחה.

    איך המטופל יוצר קשר עם הצוות המטפל?

    קשר ראשוני נוצר באופן יזום על ידי המוקד מול המטופל ומשפחתו. לאחר מכן המטופל מקבל את הטלפון של האח/ות המטפלים וכן את הטלפון של המוקד. שניהם זמינים 24/7 .

    כיצד המטופל מסכים לקבל טיפול במסגרת אשפוז בית?

    במועד הביקור הראשון אצל המטופל, האח/ות אחראי/ת על החתמת המטופל על טופס הסכמה לאשפוז בית. טופס זה מצורף לתיק הרפואי של המטופל.

    האם האח/ות נשארים בבית המטופל עד סוף קבלת הטיפול או עירוי?

    כן, האח/ות נשאר/ת עם המטופל עד השלמת הטיפול התרופתי ו/או עד סוף העירוי.

    האם מתקיים ניטור מרחוק למטופל? אם כן, מה מנטרים?

    כן, יש מערכת ניטור מרחוק הבודקת חום, סטורציה ולחץ דם.

    מי מספק את התרופות למטופל במסגרת אשפוז בית?

    שרן אחראית לספק את התרופות ואת כל הציוד הרפואי הנלווה למטופל במסגרת ההתקשרות עם הקופה (חבישות, סטים לעירוי – ציוד מתכלה).

    האם המרשמים של שרן מכובדים בבתי המרקחת של הקופה?

    מרשמי שרן מכובדים בבתי המרקחת של הקופה, אין צורך להמיר את המרשמים במרשמי הקופה.

    האם ניתן להשיג למטופל שלי מחולל חמצן?

    הקופה תדאג להגעת מחולל חמצן.

    מה אני כרופא משפחה מקבל מבחינת דיווח על המטופל שלי? איך אני יודע כרופא שאכן שרן ביקרו את המטופל שלי?

    הגורם המפנה בקופה מקבל ביום ההפניה משרן הודעה במייל הכוללת את הפרטים הבאים: פרטי הקשר של הצוות המטפל (אח/ות ורופא/ה), כתובת המטופל ופרטי קשר של המטפל העיקרי. כמו כן, מצורפת ההפניה של הגורם המטפל. הביקורים של הרופא/ה ואח/ות שרן מתועדים באופן יומי במערכת הפנימית ומשוגרים למערכות הקופה עד 48 שעות אחרי הביקור. הרופא יכול להיכנס למטופל במערכת הקופה ולצפות בסיכום הביקור שבוצע.

     
         Webmanager

    תפריט נגישות