התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    אשפוז בית פסיכיאטרי – סיפורי מטופלים

    אשפוז בית פסיכיאטרי הוא טיפול שאנו מעניקים החל מתחילת 2021. מאז ועד היום הצטברו אצלנו עשרות סיפורים של הצלחות מרגשות. חלק מהם לפניכם.


    סיפורו של ס’ – ממצב פסיכוטי לעבודה במקצוע

    לסיפור של ס’ סוף טוב: אחרי שנמנע אשפוזו במחלקה סגורה, טיפלנו בו בנוחות ביתו בשיתוף פעולה מלא עם בני המשפחה. לאחר מספר חודשים ס’ חזר לחיים פעילים לרבות עבודה במקצוע במשרה מלאה.

    ס’ הוא מטופל בשנות השלושים לחייו המתגורר עם הוריו. ס’ מתמודד עם מחלת נפש כרונית, סובל ממחלה גופנית לא פשוטה שמחמירה את מצבו הנפשי וגם מהתמכרות לסמים. לאורך השנים אושפז בבתי חולים פסיכיאטריים פעמים רבות.

    כשהגענו לביתו של ס’ לראשונה, גילינו שאביו סובל מהתמכרות לאלכוהול ושהיחסים בין האב והבן מתוחים מאוד. פגשנו את ס’ כשהוא במצב מאני-פסיכוטי – סובל מאי שקט, לא ישן בלילות, לא נוטל תרופות, צורך סמים ומזניח את מצבו הגופני. הצענו לס’ בחירה: להתאשפז במחלקה סגורה או לתת צ’אנס לאשפוז הביתי. ס’ בחר לשתף אתנו פעולה ויצאנו לדרך.

    ידענו שבעבר זנח ס׳ את הטיפול התרופתי בשל תופעות לוואי מהן סבל, לכן התאמנו לו בקפידה טיפול עם מינימום תופעות לוואי. במקביל ליווינו והדרכנו את הוריו ותמכנו בהם. כבר בתחילת התהליך, היה נראה שס’ נותן בנו אמון ומשתף פעולה נהדר. אחרי מספר חודשים של טיפול אינטנסיבי, השתחרר ס’ מהאשפוז הביתי כשהוא מאוזן מבחינה תרופתית. תסמינים של מצב מאני-פסיכוטי חלפו והוא חזר למעקב רפואי מסודר אצל הרופא המטפל. ברגע מרגש במפגש המסכם, התחבקו האב והבן חיבוק חם.

    בהמשך סייענו לס’ למצוא עבודה במשרה מלאה במקצוע שלמד. זאת הייתה העבודה הראשונה שלו מזה כמה שנים.

    אחרי שנה קיבלנו טלפון מאימו של ס’ שרצתה להתייעץ לגבי שילוב של טיפולי שינים ותרופות פסיכיאטריות. מהשיחה אתה הבנו שס’ המשיך להיות מאוזן לאורך כל השנה, הישג אדיר לאדם במצבו!

     

    סיפורו של ג’: מחלה פסיכיאטרית נדירה וטיפול מוצלח בנזעי חשמל

    ג’ סובל מהפרעה נפשית נדירה. במקרה של ג’, התרומה הגדולה של צוות אשפוז הבית הפסיכיאטרי הייתה לא רק בהתאמת הטיפול התרופתי והטיפול נזעי חשמל, אלא גם בליווי צמוד לאורך כל הדרך ובסיוע בהתנהלות מול קופת החולים ובית החולים.

    ג’ הוא איש עסקים מצליח בשנות ה-50 לחייו שסובל מהפרעה נפשית נדירה מאוד. הוא נתקף במחשבות טורדניות על מחלה שכביכול נדבק בה ואף סובל מסימפטומים פיזיים של המחלה. ג’ ביקר אצל רופאים רבים בתחום המחלה ולמד את הנושא לעומק באינטרנט. פגשנו את ג’ כשהוא במצב פסיכוטי, לא ישן בלילות וסובל מתסמינים פיזיים קשים בשל מצבו הנפשי. בעברו שלוש שנים של טיפול פסיכיאטרי, כמעט ללא שיפור.

    אחרי שג’ הסכים לקבל טיפול במסגרת אשפוז בית פסיכיאטרי, בחנו את המקרה לעומק והחלטנו לשנות את הטיפול התרופתי שקיבל. על אף שג’ חש הקלה מסוימת והתחיל להתאזן, סבלו עדיין היה רב. הצענו לו לקבל טיפול בנזעי חשמל, המוכר גם בשם E.C.T. – Electro Convulsive Therapy. טיפול זה השתנה מאוד בשנים האחרונות, היום הוא מבוצע בהרדמה במסגרת אמבולטורית ולא גורם סבל למטופל. ג’ הסכים לטיפול והעובדת הסוציאלית שלנו פתחה בתהליך ארוך של הפקת אישורים והתחייבויות מול קופת החולים ובית החולים, קבלת אישור לביצוע הרדמה ועוד. בינתיים התפרצה אצל ג’ מחלה שלא הייתה קשורה למצבו הפסיכיאטרי, הוא אושפז ועבר ניתוח. רק אחרי מספר חודשים הצליח סוף סוף לקבל את הטיפול המיוחל. במהלך תקופת ההמתנה עשינו מאמצים לשמור על ג’ במצב מאוזן יחסית באמצעות הטיפול התרופתי.

    הטיפול בנזעי חשמל סייע למטופל במידה ניכרת. הוא יצא מהמצב הפסיכוטי, התחיל לישון בלילות, חזר לנהל את עסקיו, יצא לנסיעת עסקים, נפגש עם חברים ובאופן כללי חזר לחייו שלפני התפרצות המשבר.

     

    סיפורה של א’ – דיכאון עמיד וטיפול חדשני באסקטמין

    לעתים, יותר מכל זקוק המטופל לתיווך בתהליכים המורכבים שהוא עובר. במקרה של א’, הצלחנו לייצר שיתוף פעולה משולש בינה לבין קופת החולים והמכון לטיפול באסקטמין, תרסיס אף חדשני לטיפול בדיכאון עמיד. הצלחנו להקל על א’ באופן משמעותי, על אף שהבעיות שגרמו לדיכאונה לא נעלמו מחייה.

    א’ היא רופאה בפנסיה בשנות השישים לחייה שסובלת מדיכאון קשה. מדובר בדיכאון תגובתי, כזה שמתפרץ כתוצאה מנסיבות חיצוניות אובייקטיביות בחייו של המטופל. במקרה של א’, קשיים במערכת היחסים עם בעלה ופשיטת הרגל שלו הביאו להתדרדרות במצבה. א’ ובעלה נשואים במשך עשרות שנים, לזוג ילדים ונכדים מבוגרים.

    במסגרת אשפוז בית פסיכיאטרי, התחלנו בניסיון לטפל בדיכאון של א’ באמצעות תרופות. עם הזמן הסתבר שהדיכאון הוא עמיד – א’ לא הגיבה מספיק טוב לטיפול התרופתי ולא הושג שיפור במצבה. בשלב זה החלטנו להפנות את א’ לטיפול חדשני באמצעות תכשיר בשים “אסקטמין”, תרסיס אף לטיפול בדיכאון עמיד. הטיפול שאושר ע”י FDA בשנת 2019 ניתן רק במכונים מיוחדים באישור פרטני של מנכ”ל משרד הבריאות. להבדיל מתרופות הניתנות בבליעה, החומר הפעיל שבתרסיס עובר מרירית האף לזרם הדם, לכבד ובסופו של דבר למוח. השיפור מורגש כבר אחרי שעות ספורות.

    העובדת הסוציאלית שלנו סייעה לא’ להשיג אישור מקופת החולים לקבלת הטיפול היקר. ליווינו אותה גם במהלך ההמתנה לתחילתו – התורים לטיפול באסקטמין ארוכים. אחרי שא’ קיבלה את הטיפול בתרסיס במהלך מספר חודשים, מצבה השתפר באופן משמעותי.

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות