התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    מובילים את מהפכת האשפוז בבית

    חברת ‘שרן רפואה עד הבית’, שנוסדה על ידי ד”ר איב ביטון, מומחה ברפואה פנימית, נמצאת בחוד החנית של טיפולים רפואיים בבית החולה, בגיבוי ובעידוד משרד הבריאות. במקום לשכב במחלקה פנימית, חולים זוכים לטיפול רפואי שווה ערך בבית, עם יחס אישי וקרוב. לא עוד חולים במסדרון. 

    הצפיפות הגוברת בבתי החולים בישראל הובילה את משרד הבריאות ליצירת מהפכה של ממש: להפוך את האפשרות לאשפוז בית המלווה בקבלת טיפול רפואי הולם, כתחליף למיטת אשפוז בבית חולים. כמובן שהטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום, הדיגיטציה ויכולת ההתקשרות מרחוק – תומכות ביצירת האפשרות הזו.

    ד”ר איב ביטון הקים את חברת “שרן רפואה עד הבית” בשנת 2004, מתוך מטרה להוביל את מהפכת השירותים הרפואיים בתוך הבתים ולהעביר את מרכז הכובד מבתי החולים לחולה בבית. ד”ר ביטון חזה כבר לפני 30 שנה את הבעיה הדמוגרפית שתקשה על בתי החולים והיה מחלוצי מערך הטלמדיסין (רפואה מרחוק) במדינת ישראל. הוא אף היה זה שפיתח את מערך האונליין לטיפול בילדים בשירותי בריאות כללית, והחברה שלו מעניקה כיום שירותי טלמדיסין לצי האוניות ששטות בעולם תחת דגל ישראל ולעובדים של חברת נובל אנרג’י.

    ב”שרן רפואה עד הבית” מועסקים כיום למעלה מ-200 עובדים הכוללים רופאים, אחיות ועובדים סוציאליים, כולם בעלי ניסיון עשיר בטיפול בחולה המורכב בביתו. “זוהי מהפכה של ממש בעולם הרפואה”, מסביר ד”ר ביטון, “כיוון שכיום משרד הבריאות תומך בקופות החולים להגדלת השירותים הכרוכים בטיפול בחולים כרוניים ומורכבים בבית.

    “אנחנו מתמקדים בשני אפיקים מרכזיים של הטיפול הביתי: הראשון – אשפוז בית אקוטי, המאפשר לחולים המאושפזים במחלקה פנימית להישאר בביתם ולקבל שם טיפול זהה לזה שהם מקבלים בבית החולים; השני – מעטפת טיפולית בבית עבור חולים המתמודדים עם מחלות קשות והמוגדרים כנוטים למות – שירות שנקרא גם טיפול תומך (פליאטיבי) והוספיס בית“.

    מה הם היתרונות באשפוז בית עבור החולה?

    “כבר הוכח שחולה באשפוז בית זוכה להחלמה טובה יותר – פיזית ונפשית. החולה זוכה לשמור על כבודו ועצמאותו בביתו שלו, עם נוחות השהייה בסביבה הטבעית לו, לצד קרוביו שלא נדרשים להגיע למיטתו בבית החולים. הסיכון לזיהומים יורד לאפס, כיוון שבבית אין סיכון לתחלואה נלווית, לסיבוכים, לאשפוזים חוזרים ולתמותה. אנחנו דואגים לשמור על רצף טיפולי מבחינת הצוות המטפל, ויש גם הפחתת סיכון לשברים מורכבים בגיל המבוגר כתוצאה מנפילות במהלך האשפוז, המתרחשות על רקע של דיסאוריינטציה.

    “הטיפול בבית הוא שווה ערך לאשפוז בבית חולים ואף יותר, מכיוון שהטיפול אישי יותר. רופא/ה ואח/ות מגיעים אל החולה הביתה כל יום, ובמידת הצורך אף יותר, הוא מקבל את כל הטיפול בבית, כולל תרופות, ויש לו גם מוקד קריאות חירום זמין 24/7. השירות כולל בדיקות מעבדה בבית ושינוע וליווי לבדיקות נוספות, דוגמת צילומים, במידת הצורך. כך אנו מטפלים בחולה עד להטבה במצבו ומחזירים אותו להמשך טיפול של רופא המשפחה בקופת החולים”.

    כיצד מחליטים מי החולים המתאימים לאשפוז בית?

    “החולים מופנים אלינו דרך קופות החולים. רופאי המשפחה הם הבוחרים את החולים המתאימים לטיפול מסוג זה, כאשר יש קריטריונים ברורים להתאמה. חייב להיות מטפל עיקרי (בן משפחה או מטפל סיעודי) שנמצא עם החולה בבית, חולה בודד שחי לבד אינו מתאים לכך. גם חולה שנמצא במצב פסיכוטי פעיל, או שאין לו תנאי מחיה בסיסיים נאותים, אינו מתאים. מדובר בחולים יציבים לרוב, שאינם זקוקים שאיש צוות יעמוד לצדם כל הזמן. אם יש החמרה – כמובן שאנו מגבים את החולה בהתאם. חשוב לומר שהרופאים והאחיות המועסקים על ידינו הם עתירי ניסיון, רובם רופאים מומחים ואחיות עם שכבת התמחות נוספת”.

    מה כוללים שירותי טיפול תומך והוספיס בית הניתנים על ידכם?

    “כאן התפקיד שלנו הוא לשפר את איכות החיים של החולה למקסימום האפשרי, במגבלות המצב הרפואי הקיים, בכל ההיבטים האפשריים. מדובר בחולים הנוטים למות לפי הגדרת החוק. לא מדובר רק בחולים אונקולוגיים, אלא גם בחולים עם אי ספיקת לב, אי ספיקה נשימתית או כלייתית, חולים בדמנציה סופנית וחולים במחלות נוירולוגיות סופניות. ההגדרה הנכונה יותר לטיפול מסוג זה היא: טיפול תומך פליאטיבי בבית לחולה הנוטה למות. אנחנו לא מטפלים רק בחולה אלא גם בכל המשפחה, בהכוונה, הקשבה, עזרה ושיחות עם הילדים – יש לנו צוות שלם הכולל גם עובדים סוציאליים המסייעים לחולה ולמשפחתו לעבור את תהליך הפרידה מהחיים בחמלה וברגישות”.

    מה צופן העתיד בתחום זה של אשפוז בית?

    “בעשר השנים הקרובות שני התחומים האלה של אשפוז בית ושירותי הוספיס בית צפויים להתעצם ולהתרחב. זהו פתרון משמעותי לבעיה של אוכלוסייה מתבגרת, עומס גדול של חולים והחוסר במיטות אשפוז במדינת ישראל. כדי לתת מענה אמיתי לגודל האוכלוסייה כיום צריך לבנות כאן עוד 50 בתי חולים, אבל זה לא ריאלי. אנחנו ממשיכים יחד עם קופות החולים להתמקד גם בפרויקטים של מניעת אשפוז: חולים כרוניים מרותקים לבית שמצבם יחסית יציב אך נדרשים לבדיקת רופא בביתם, כדי למנוע הידרדרות עתידית.

    “הטכנולוגיות החדשניות של מדידת החולה מרחוק, המאפשרות לנו להעריך את חומרת מצבו של החולה – הן העתיד בתחום. הרופא יוכל לראות את החולה בווידיאו, ולמדוד מרחוק את המדדים שלו כמו לחץ דם, חום, סטוריזציה, מוניטור של הלב ואפילו משקל, וכך רק אחות תתבקש להיכנס פיזית אל החולה. בארה”ב זה כבר עובד ככה, בישראל ראינו שזה עובד היטב על כמה עשרות בודדות של חולים. נוכל לראות כיצד הדבר עובד טוב באמת אחרי שננסה זאת עם מספר גדול יותר של אלף חולים בבת אחת – שמשמעם 30 מחלקות פנימיות בחמישה בתי חולים חדשים”.

     

    חברת שרן רפואה עד הבית: למידע והתייעצות: 1-700-50-85-86 | www.www.sharanmedical.co.il

    עוד בנושא:

         Webmanager

    תפריט נגישות