התקשרו: 1-700-508-586

למידע נוסף והתייעצות

השאירו פרטים
ואנו נחזור אליכם בהקדם





    מסכים/ה לתנאיהתקנון

    מאשר/ת הרשמה לדיוור

    אשפוז בית

    חלופה מצוינת לאשפוז בבית החולים. מאפשרת תנאים אופטימליים להחלמה, שיקום, השגחה וקבלת מעטפת טיפולית בסביבה נעימה, חמה ומוכרת.

    אשפוז בית כחלופה לשהות בבית החולים, הוא אחד מסימניה של המהפכה התפיסתית בעולם הרפואה.

    בישראל, כמו בעולם המערבי כולו, העומס על מערך האשפוז בבית החולים גדל והולך. הצפיפות הרבה, הלחץ בו נתונים הצוותים הרפואיים וההמולה התמידית בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, יוצרים במקרים רבים תחושות של בדידות וניכור בקרב המאושפזים, בעיקר בגילאים המבוגרים. האווירה והתנאים הללו מקשים על המטופל בהתמודדות עם המחלה וגוזלים ממנו כוחות ומשאבים נפשיים הנדרשים לשם ההחלמה. כתוצאה מכך, גם בני המשפחה והמטפלים העיקריים חשים בעומס ובקשיים שאינם קשורים ישירות לטיפול בחולה שזקוק להם.

    אשפוז בית מעניק לחולים רבים את התנאים האופטימליים להחלמה, שיקום, השגחה וקבלת טיפול רפואי מתמשך. באשפוז הביתי מקבלים החולים את המעטפת הטיפולית הנחוצה להם בסביבה נעימה, חמה ומוכרת , והאשפוז בבית חולים, נמנע.

    האשפוז הביתי מבטיח לחולה קבלת טיפול רפואי צמוד ומותאם בדיוק לצרכיו, ומפחית בצורה ניכרת את הסיכון המשמעותי הכרוך בשהות בבתי החולים – חשיפה לזיהומים.

    החולה ובני משפחתו מפיקים יתרונות נפשיים ובריאותיים רבים מהישארות בבית, בסביבה הטבעית, וסיכויי ההחלמה משתפרים ועולים.

    אשפוז בית של שרן כולל ליווי וטיפול רפואי מקצועי המנוהל על ידי צוות של רופא/ה ואח/ות ואנשי מקצוע רפואיים ופרא-רפואיים נוספים לפי הצורך. הצוות המקצועי מבקר מדי יום בבית המטופל ומספק מענה טלפוני לשאלות רפואיות 24/7.

    אשפוז בית – חלופה מצוינת, נוחה ובטוחה לאשפוז בבית החולים

    איתור המטופלים המתאימים לאשפוז בית נערך על ידי הגורמים המקצועיים בקופות החולים (רופאי משפחה, היחידה לטיפולי בית, מוקדים והצוותים בבתי החולים) לאחר שביצעו הערכה לבדיקת התאמת המטופל לאשפוז ביתי.

    ההתאמה מתבססת על מדדים קליניים קבועים, וכמובן – על רצונו ונכונותו של המטופל לקבל  בבית טיפול רפואי.

    עם השיבה הביתה, תוך זמן קצר יתואם מועד הביקור הראשון של הצוות הרפואי לקליטת המטופל למערך אשפוז הבית של שרן.

    במהלך הביקור ייבדק המטופל, ייקבעו יעדים, יסומנו צרכים רפואיים ותוכנית הטיפול תצא לדרך.

    לעלון בנושא אשפוז בית בשרן רפואה עד הבית, הקליק/י כאן >>

    עלות השירות

    שירות אשפוז עד הבית ניתן ללא עלות לחברי קופות החולים שבהסדר. עבור מאושפזים אחרים, השירות זמין גם באופן פרטי.

    למי מתאים אשפוז בית?

    • למטופלים לאחר פרוצדורות רפואיות וניתוחיות שונות.
    • טיפול במקרים של החמרה במחלות כרוניות, כגון במקרה של זיהום או התייבשות על רקע המחלה הקיימת.

    למטופלים החולים במחלות כרוניות העלולות להסתבך:

    אשפוז בית מתמשך כטיפול מונע אשפוזים חוזרים

    במקרים מסוימים של מחלות כרוניות, ניתן למנוע אשפוזים חוזרים על ידי מעקב, פיקוח ושמירה על המצב הרפואי של החולה. תכנית הטיפול, משכו והתדירות נקבעים בהתאמה למצב הרפואי של המטופל וצרכיו המשתנים.

    למה אשפוז בית?

    לעתים, אין ברירה ואנחנו נאלצים לבקר בחדר המיון או להתאשפז באחת ממחלקות בית החולים.

    אך כמו בכל דבר בחיים, גם כשמדובר באשפוז בבית החולים, עלינו להפעיל שיקול דעת ולערוך ניהול סיכונים כדי לקבל החלטה מושכלת ומודעת. לשם כך, כדאי להבין ולהכיר את הסיכונים הכרוכים באשפוז בבית חולים:

    • השהות בחדר המיון או במחלקת האשפוז, חושפת את החולה לזיהומים רבים המקיפים אותו, מסכנים את בריאותו ופוגעים ביכולתו להחלים.
    • בבית החולים, באין השגחה צמודה של קרובי משפחה, החולה מועד יותר לסכנות נפילה, תזונה לקויה והפרעות שינה.
    • בהיבט הנפשי – סביבת בית החולים ההומה היא סביבה זרה ומנוכרת. במצב כזה עולה הסיכון למצבי דחק נפשיים, בלבול, תחושת עצב ובדידות, ירידה תפקודית משנית לאשפוז (deconditioning).

    על רקע סיכונים אלה, כדאי בכל מקרה של אשפוז לבדוק את התאמתו של המטופל למעבר לאשפוז בית. כאשר הצוות המקצועי קובע כי הדבר אפשרי מבחינה רפואית, מומלץ להימנע מאשפוז בבית חולים או במוסד סיעודי, במיוחד בגילאים המבוגרים בהם גוברים הרצון והצורך להישאר בסביבה הביתית, המוכרת והבטוחה.

    אשפוז בית בליווי המערך הרפואי הרב-מקצועי של שרן, מפחית באופן משמעותי את הסיכונים הבריאותיים, מאפשר למטופל לקבל תחושת שליטה בכל הקשור לניהול המחלה שלו וליהנות עד כמה שניתן מחיי שגרה נוחים לו ולמשפחתו, ובנוסף:

    • השהייה בסביבה המוכרת של הבית והמשפחה משפיעה לטובה על ההתאוששות, בעיקר בקרב חולים בגיל השלישי.
    • ניתן לשמור על רצף טיפולי בסביבה מוכרת.
    • מעורבות רפואת הקהילה – הקשר עם רופא המשפחה אשר מיטיב להכיר אותו ואת ההיסטוריה הרפואית שלו, נשמר .
    • עבור המשפחה המטפלת – האשפוז הביתי הוא המפתח לשקט נפשי. כשהמטופל נמצא בסביבה הטובה ביותר עבורו, הוא רגוע ונינוח יותר וסיכויי ההחלמה שלו משתפרים. ידיעה זו מקלה על המטפלים העיקריים בהתמודדות היומיומית עם המחלה ועם דרישות הטיפול, והם יכולים לשמור על מסגרת חייהם, גם כאשר נדרשים שינויים מסוימים.

    בנוסף, הישארות המטופל בבית מונעת אובדן ימי עבודה של בני המשפחה וחוסכת בהוצאות שונות כגון נסיעות מרובות ותשלומים גבוהים עבור חניה.

    מוזמנים להקשיב לפודקאסט בנושא (לעוד פודקאסטים)

    על טיפול בכאב בחולי הוספיס עם ד”ר אופיר מורג מנהלת היחידה לכאב אונקולוגי בבית החולים שיבא בתל השומר

    טיפול בכאבים, ובמיוחד בכאבים אונקולוגיים ובכאבים במחלות כרוניות – הוא אחת האתגרים המרכזיים עימם מתמודדת הרפואה הפליאטיבית, במסגרת הוספיס בית. ד”ר אופיר מורג, מנהלת היחידה לכאב אונקולוגי בבית החולים שיבא בתל השומר, מסבירה ומפרטת את מנגנוני הכאב – ואת הטיפולים הזמינים כיום.

    כל מה שאתם זקוקים לו מבחינה רפואית – עד הבית

    מקצועיות ואמינות

    כשאתם מצטרפים לשירות אשפוז בית של שרן, אתם מפקידים את בריאותכם בידי צוות רפואי מקצועי מומחה, מנוסה, חם וקשוב.

    אתם נמצאים תחת השגחה צמודה ורציפה של רופא ואחות שמכירים אתכם ואת התיק הרפואי שלכם, ומבקרים אתכם אחת ליום (ובמקרה הצורך – אף יותר) במהלך תקופת האשפוז.

    משאבים

    לרשות הצוות הרפואי, עומדים משאבים רבים הכוללים תרופות, אביזרים, תכשירים ומכשירים המאפשרים קשת רחבה של טיפולים מסוגים שונים:

    • תרופות – אנו נספק את מנות התרופות לטיפול ההתחלתי, ובהמשך – תקבלו מרשמים לרכישת המנות הבאות.
    • מתן עירוי נוזלים IV/SC.
    • מתן אנטיביוטיקה IV דרך צנתר מרכזי.
    • הכנסת/ החלפת קטטר.
    • הזרקות.
    • החלפת תחבושות, טיפול בפצעים, הוצאת תפרים.
    • שטיפת צנתרים.
    • טיפולים מורכבים אחרים.

    גמישות

    כחלק מתפיסת העולם שלנו והחזון של רפואה אישית ומכוונת למטופל , כל אחד מאנשי הצוות הרפואי של שרן ערוך וקשוב לכל שינוי במצב הרפואי שלכם. גמישות מחשבתית זו היא חלק מהערכים המובילים את החברה, והיא זו המאפשרת לנו לשנות את הפרוטוקול הרפואי של המטופל על פי הצורך – דוגמת הוספת ביקורים של הצוות הרפואי או התווית דרך טיפול שונה.

    זמינות

    כשאנחנו אומרים רפואה עד הבית, כלומר אנחנו מגיעים אליכם, אנחנו מתכוונים לכך, מכל הלב. כחלק מתפיסת השירות המסור, אנו מאמינים שהטיפול צריך להיות נגיש וזמין למטופל ולבני משפחתו בכל עת.

    מוקד השירות של שרן פועל 24/7 1-700-508-586

    עם הניסיון שלנו, המספרים מדברים בעד עצמם: לשרן ניסיון רפואי נרחב ועשיר בטיפול באוכלוסייה המבוגרת (גילאי 65+).

    עם הצלחה מוכחת בהורדה של כ-70% במספר האשפוזים בבתי החולים, אי אפשר להתווכח.

    המלצה על שירות אשפוז בית

    לד”ר ביטון,
    שלום רב,

    ברצוני להביע את תודתי והערכתי על העזרה והטיפול בבת שלי.

    (הבת שלי חלתה בקורונה כשהיא בשבוע 9 להריונה עם הקאות ובחילות ברמה קשה ובבית איתה תאומים בני שנה מאומתים יחד עם בעלה.
    מצב מורכב של קורונה+ הריון+ בעל ותינוקות בני שנתיים בבית וכולם בבידוד ואין מי שיעזור….
    יום לפני שהגעתם אלינו היא התעלפה ופונתה למיון שמו אותה במיון קורונה לבד והדבר היחיד שנתנו לה ליטר של נוזלים והמלצה לדיקלקסין דרך הפה כשהיא מקיאה ללא הפסקה.
    ואז הבנתי שהטיפול הכי טוב עבורה בבית ופניתי לגורמים בקופ”ח שלנו שיעזרו לי בפתרון הולם)

    אתם הגעתם אליה והבאתם איתכם טיפול מקצועי ואיכותי, דאגה ועידוד, ביטחון הבנה ועזרה רבה. הקלתם עלינו רפואית ורגשית.
    הדברים הללו הם אלה הצרכים שלהם היינו זקוקים והם היו הכי נכונים לנו בדרך זו של הטיפול בזמן ובמקום הנכון, ממש כמו הסלוגן שלכם:
    “רפואה עד הבית “

    כאחות בקרה וקשר בקופ”ח לאומית שמפנה אליכם לעיתים מטופלים,
    אף פעם לא ידעתי או חוויתי או התעמקתי בתחושות המטופל ומשפחתו על השפעת הטיפול שלכם בבית.

    היום אני מברכת אותכם ואת פועלכם מעריכה ומוקירה תודה
    שמחה שאני שייכת לקופת חולים לאומית שבחרה בכם לשרת את לקוחותיה, אתם בהחלט ראויים לכך !!!!!!

    מאחלת לכם שנה טובה ומבורכת שנה של עשייה ובריאות.

    שאלות נפוצות

    כמה זמן נמשך אשפוז בית?

    אשפוז בית נמשך בדרך כלל 3-5 ימים‘ בהתאם למצב המטופל, תוצאות הבדיקות ושיקולים מקצועיים נוספים. לאחר 3 ימי אשפוז, מגבש הצוות המטפל המלצה לשחרור / המשך טיפול ומעביר אותה לקופת החולים. הקופה יכולה לאשר את הארכת האשפוז הביתי במספר ימים או להמליץ על מעבר לטיפול במסגרת אחרת של הקופה.

    האם הטיפול מסובסד ע"י קופת חולים? האם הוא כרוך בתשלום?

    שירות אשפוז בית אקוטי ניתן ללקוחות כל קופות החולים ללא עלות וללא השתתפות עצמית. את השירות מקבלים בהתאם לקריטריונים שנקבעו בסל שירותי הבריאות. קבלת השירות מותנית באישור של קופת החולים.

    אני רוצה להכניס את אימא שלי לאשפוז בית, מה צריך לעשות?

    ניתן לעבור לאשפוז ביתי הן לפני תחילת אשפוז בבית חולים והן במהלכו.

    אם אמך אינה מאושפזת, יש לפנות לרופא הקופה לקבלת הפניה. ברוב המקרים, ההפניה ניתנת על ידי רופא/ת המשפחה, אך לעיתים יכולה להינתן גם ע”י על ידי רופא מקצועי בקופה.

    במידה שאמך נמצאת במיון או מאושפזת ומעוניינת לעבור לאשפוז ביתי, יש לפנות לצוות המיון או המחלקה בבית החולים על מנת לברר את התאמתה לאשפוז ביתי והסדרתו מול קופת החולים.

    יש לזכור שהשירות ניתן בכפוף לקריטריונים שנקבעו במסגרת סל שירותי הבריאות.

    האם יש תנאים מיוחדים לאשפוז בית?

    בהחלט. ישנם מספר תנאים הכרחיים לקיום האשפוז הביתי:

    • גיל 18 ומעלה
    • מצב רפואי יציב
    • מטפל עיקרי: נדרשת נוכחות של מטפל עיקרי המוכן ומסוגל לסייע בטיפול. המטפל יכול להיות קרוב משפחה, חבר, שכן או איש צוות בדיור מוגן או בית אבות.
    • אבחנה רפואית: ניתן להתחיל אשפוז ביתי רק לאחר קבלת אבחנה רפואית ברורה הדורשת מתן טיפול תוך ורידי (כגון: אנטיביוטיקה או נוזלים).
    • שהייה בבית: המטופל נדרש להישאר בביתו במשך כל ימי האשפוז.
    • סביבה ביתית נגישה ומתאימה (חיבור למים, לחשמל וכד’).
    • הסכמת החולה לקבלת השירות בבית

    מי מספק את התרופות והציוד הרפואי במהלך האשפוז הביתי?

    במהלך האשפוז הביתי, שרן מספקת את מרבית התרופות הקשורות לסיבת האשפוז, לצד חומרי חבישה בסיסיים וציוד מתכלה נוסף הדרוש עבור הטיפול.

    את התרופות הקבועות, אם ישנן, יש לרכוש כרגיל דרך קופת החולים.

    במקרה של צורך במחולל חמצן, אנו נדאג להזמנתו עבור המטופל.

    איך חברי הצוות מתעדכנים לגבי מצב המטופל באשפוז ביתי, הרי הם לא נפגשים פנים אל פנים, כמו בבית חולים?

    פיתחנו בשרן כלי ייחודי – חדר צ’אט רפואי שמתממשק לתיק הרפואי הדיגיטלי של המטופל. הצ’אט מאפשר לכל אנשי הצוות המטפלים לשתף מידע על הביקורים, להתעדכן במצב המטופל, להתייעץ ולדווח על התקדמות או שינויים במצבו הבריאותי – הכל במקום אחד נגיש ונוח. לחדר הצ’אט הרפואי רמה גבוהה של אבטחת מידע בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

    בנוסף, ביקורים של הצוות הרפואי במהלך האשפוז הביתי מתועדים ומועברים לרופא המטפל בקופה לטובת שמירה על הרצף הטיפולי. הרופא מקבל את סיכומי הביקורים באופן שוטף ויכול להיות מעורב בטיפול במידה שימצא לנכון.

    האם ישנה אפשרות ליצור קשר עם הצוות גם מעבר לשעות הטיפול?

    במהלך האשפוז הביתי מוצעות למטופל ולסובבים אותו שתי דרכים ליצירת קשר על מנת לשאול, להתייעץ ולקבל הכוונה:

    • מספר נייד אישי של אח/ות המנהל/ת את הטיפול – ליצירת קשר טלפוני או באמצעות וואטסאפ
    • מוקד שרן המספק שירות 24/7 ,בכל ימות השבוע – במספר 1-700-508-586

    האם אפשר לקבל את השירות בכל מקום בארץ?

    אנו פועלים בפריסה ארצית ועושים מאמץ מירבי להגיע לכל מטופל ומטופלת, ללא תלות במקום המגורים. עם זאת, ישנם מספר אזורים אשר הנגישות אליהם קשה יותר, מסיבה ביטחונית או אחרת. במידה שאת/ה מתגוררים באזור כזה, נציגי המוקד שלנו ישוחחו אתך וינסו למצוא פתרון במגבלות הקיימות.

    מה מייחד את שרן לעומת חברות אחרות בתחום הרפואה הביתית?

    לשרן רפואה עד הבית מספר יתרונות ייחודיים בתחום הרפואה הביתית:

    • ניסיון רב שנים – החברה הוקמה בשנת 2004 ונחשבת לאחת הוותיקות והמובילות בישראל בתחום הרפואה הביתית.
    • איכות הצוות – מרבית הצוות המועסק בשרן עובד במקביל גם בקופות החולים או בבתי החולים ומביא עימו ידע וניסיון רב, כאשר למעלה מ-90% מהרופאים הינם מומחים.
    • הכשרת הצוותים הרפואיים – שרן מפעילה בית ספר לרפואה ביתית ודואגת להעביר לעובדיה הכשרות מקצועיות לאורך כל השנה על מנת להבטיח ידע רפואי עדכני ומיומנות גבוהה.
    • מסע המטופל – יצרנו תהליכים ייחודיים עבור מטופלינו, החל משלב קבלת ההפניה ועד השחרור, כולל: הדרכות כתובות בשפות שונות, קבלת הפניות גם בשעות הערב ובסופי שבוע, מינוי מנהלות תיק מטופל הדואגות לכל פרט במהלך האשפוז ועוד.
    • בקרה רפואית מקצועית – הפעילות בשרן מחולקת למרחבים גיאוגרפיים, כשכל אחד מהם מנוהל על ידי מנהל רפואי ומנהל אֲחָיוּת מרחבי, המטפלים במקרים מורכבים ומסייעים לצוותים בזמן אמת. בראש המערך עומדות ד”ר יעל אוריון, המנהלת הרפואית, וגב’ אתי זרביב, מנהלת האחָיוּת. בנוסף מתקיימת בקרה שוטפת של הרשומות הרפואיות ע”י איש צוות ייעודי.
    • שביעות רצון גבוהה של מטופלינו – כל מטופל בשרן מתבקש למלא בסיום השירות סקר שביעות רצון והתוצאות משמשות אותנו ככלי ללמידה ולשיפור מתמשך. אנו גאים בציונים הגבוהים שמתקבלים לאורך זמן. בשנת 2024 ציון שביעות הרצון הממוצע מהרופאים בשירות אשפוז בית עמד על 4.81 מתוך 5, הציון הממוצע של האחים עמד על 4.88 מתוך 5 והנכונות להמליץ על השירות זכתה לציון ממוצע של 9.57 מתוך 10!

     

    שרן מתמקדת בהענקת טיפול איכותי ומותאם אישית, תוך הקפדה על שביעות רצון המטופלים והצוותים כאחד.

    אנשי הצוות המטפלים

    ד"ר איב ביטון

    מייסד ומנהל רפואי

    שמעון בן שבת

    אח, מנהל סיעוד

    עוד בנושא:

    תפריט נגישות